Bakfyllans dag

Herremingud så skoj man kan ta ibland!

När Andreas kom hem till mig för att ha Junie igår så tog jag min cykel och susade mot karin. Junie stod i fönstret och skrek :"hjälmen mamma"... hade kammat mig och ville inte fördärva frisyren (smart).

Nordanvinden har kommit till byn och när man får stå upp och trampa i nerförsbacka inser man att det är bra drag i den gamle orkanen.

Väl framme bjöds det på ett glas vin och lite mat.
Sen vart det mera vin och lite cider som gled ner. Guuud så gott det va!
Jag, Anna och Karin drog oss sen ner på byn. Lyckades krossa en glasflaska på vägen ner, skulle kasta den i farten i en papperskorg, typ missade lite...
Oups!
Akta era hundar om ni går vid busshålssplatsen vid bron över E18.

Väl nere rullade det in massa folk, en del åt, en del dreglade över andras mat...nämner inga namn.
Vart en del cider för mig...
Hamnade i dåligt sällskap, Anna på min ena sida.
Anna röker.
Anna bjöd flera gånger.
Madde sa nej tack.
Till slut stoppade Anna en cigg i halsen på mig, och tände på.

Alltså, inte mitt fel!

Ringde och drev lite med en jobbarkompis som skulle ramla in lite senare. Han hade vart i Norge helgen innan så jag drog lite norska rader för honom, tur att man lärt sig lite i sommras.
Haha, hade skitkul!

Senare på kvällen när bil och bob stängt drog vi vidare till sky bar, vartt sittande där ett tag innan det va time att åka hem.

Cykla.
Va knappt i form att gå vid det här laget.
Men det va bara häva sig upp på den svarta och börja trampa, och hålla i sig. För det va som om någon annan styrde åbäket. Men hem kom jag till slut i varje fall.
Hade nog behövt den där hjälmen då....

Väl hemma åt jag lite keso, och kastade mig i sängen.
Rummet snurrade sådär bekant, men tack och lov somnade jag ifrån det...så trött va jag.
Andreas sov kvar och meddelande att jag inte vart särskilt tyst när jag kommit hem... Försökte dock smyga.
Han va så snäll dagen efter att han tog Junie och körde henne till dagis på morgonen.
Skulle gått upp 7 när klockan ringde, men snoozade femtielva gånger.
Tusen tack A!

Nu sitter man här, lite bakis och jävlig på en onsdagförmiddag. Känslan är inte helt normal.
Skulle ut och ridigt i sala idag, men är inte körbar, så det är bara låta bli.
Vart nog lite mer än tänkt igår, men hade ju sååå roligt så det va värt det.

Förresten är det kul att höra att folk läser om min misär, mina påhitt, galenskaper och bakfylleonsdagar.
Ska hälsa till dig Dannyflow....gissa från vem?
Börjar på S och slutar på A

Nu ska jag stirra ut genom fönstret och vänta på ett tagisbarn som ska hämtas, sen jobba.

Kommentarer
Postat av: stina

Hallå babe!
Måste tala om ifall du får svar från min Dannyflow...
C ya, kräftskivan rockar nästa lördag *hehe*... :)

2007-08-29 @ 12:30:04
Postat av: Dannyflow

Haha, så du håller på... Bakis på en onsdagförmiddag ;)
Jag ska testa att vara bakis på en fredagsförmiddag jag. Ska på kräftskiva med jobbet och leverantörer Torsdagkväll/natt, ojoj.
Kanske hade det varit lugnt om man varit typ ledig dan efter, och ja, det är jag ju oxå (från kunder) Vi har nämnligen inventering hela fredagen, tjohoo.. 1,2,3,4,4,4.5 öhh hmm 1,2,3...hmm 3, eh ja, det stämmer nog , haha.
Ser att "Min" Stina varit inne och snokat här oxå.
;)
Vill inte kladda ner din blogg med meddelanden till henne. Så Stinalilla ;) Du får kanske låna Maddes dator eller syrrans för den delen och leta upp hitta.se alt. eniro.se och söka upp en groda vid namn Daniel Blom vars jobb/privatnummer då dyker upp (070-26622..)
;)
Resten får du klura ut själv vad du ska med numret till. *blink*
Ha det så bra Madde & Co
Ps. Krama & pussa Stina från mig !

2007-08-30 @ 00:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0