isn´t it ironic, don´t you think?

Sälenresan gav oss rosiga kinder och en underbar helg.
Livet vart så mycket lättare efter den.
Vi va lite barskrapade när vi återvände hem, men sånt brukar lösa sig på något sätt.
Vi skulle vara med på olympiatravet med en andel men stället i Sälen vi handlade på hade inte ATG så det blev en simpel 75kronors lördagsgodis istället.

Väl hemma så gick jag och rättade våran påse med lotto bla.
Tittade på skärmen när tjejen rättade våran lotto och döm om min förvånining när siffran 2666:- kom upp på skärmen!!!
6 rätt på lotto är nog både första och sista gången man vinner.
Glad i hågen letade jag upp mannen i butiken & visade vinsten och plötsligt vart ju våran resa betald!

Härligt att man kom på fötter igen!!

Men....


Väl hemma låg posten.
Posten från bla tele2, mobilräkningen.
Öppnar upp kuvertet och får en smäll imagen.... kändes så i varje fall.

3500:-

Och det va till större delen uppkoppling till internet!
Jag är fan aldrig uppkopplad på nätet med mobilen, men någon jävla uppkoppling har ståttpå i princip dygnet runt!

Där någonstans försvann min glädje över lottovinsten.

Rinde tele2 och va ungefär 1 cm från att börja böla över misären.
(Gör det rätt ofta nuför tiden, bölar. No more cold hearted bitch, haha).

En felsökning skickades iväg och dom skulle se vad problemet låg.
La snabbt undan min HTC tattoo skitmobil för att den aldrig mer ska få se dagens ljus.
Känner mig rejält lurad av att den kopplar upp sig utan min vetskap, natt som dag!

Idag ringde tele2 supporten och som den stackars lilla flicka jag kan vara ibland lät jag väldigt ynklig  och den underbara killen tog bort 2900 från min räkning. Mot att jag tecknade nåt paket för 29:- i månaden.
kanske va han inte så underbar, men det räcker åt mig.

Nu känns det ändå lite bättre och ekonomin fick sig varken en skjuss uppåt eller neråt och det får man väl vara nöjd med ändå!?




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0